EHBO op evenementen heeft de laatste tijd een enorme vlucht genomen. Eigenlijk  kun je tegenwoordig niet meer spreken van EHBO, er wordt nu echt zorg verleend. Evenementenzorgverlening vraagt om een specifieke expertise.  De kennis van de zorgverleners moet breed genoeg zijn om de veel voorkomende zaken te behandelen. Er wordt echter soms ook meer specifieke kennis verwacht zoals bijvoorbeeld over alcohol en druggebruik of sportongevallen. Dit maakt dat de evenementenzorgverlener goed geschoold en getraind moeten zijn.

Stichting Emergency Team Limburg ondersteunt sinds 2002 veel evenementen en heeft ruime ervaring op het gebied van evenementenzorgverlening. Wij kunnen de complete medische zorgverlening uit handen nemen, of mensen en materiaal leveren als ondersteuning aan uw eigen medisch team. Wij leveren zorg vanaf het nivo evenementenzorgverlener (BLS nivo 2) tot en met verpleegkundige spoedzorg (zorgprofessional). We werken pro-actief, met gezonde motivatie en zijn duidelijk herkenbaar. Zo zijn uw bezoekers verzekerd van goede en professionele medische hulp.

Aan de hand van gesprekken met u of uw organisatie maakt de coördinator zorgverlening een risico analyse en bepaalt samen met u welke hulpverlening het beste bij uw evenement of organisatie past. Door jarenlange ervaring weten wij precies wat er allemaal kan gebeuren en waar u als organisatie behoefte aan heeft. Binnen Limburg kunnen wij eventueel ook advies geven bij het indienen van een gemeentelijke vergunning.

Wij zorgen voor een duidelijke offerte waarin we rekening houden met uw wensen. Daarnaast houden we ons aan het principe “afspraak is afspraak” dus er komen geen verrassingen achteraf.

Neem gerust eens vrijblijvend contact met ons op over de mogelijkheden.